Cât contează presa în campanie

Nişte minţi luminate de la PNL, de la PSD şi din umbra unui fost primar care vrea din nou la primărie au făcut nişte “studii de cercetare sociologică”, cum le-au denumit pompos. De fapt au vrut să vadă cât poate influenţa presa locală o campanie electorală. Şi după centralizarea răspunsurilor date de cetăţeni au tras concluzia că lumea se uită la televiziunile centrale, apoi la cele locale şi abia apoi cumpără presă locală.

Concluziile acestei cercetări au fost aduse la cunoştinţa liderilor de partide care au tras şi ei concluzia că presa locală nu prea contează. Nu trebuiau să facă nici un efort însă de acest gen. Studiul se putea face simplu la birou. Şi rezultatele erau evident altele.
În mediul rural lumea nu are de unde să cumpere ziare. De aceea nu le citeşte în ediţie tipărită decât pe cele care le aduce cineva acasă. Într-o campanie electorală însă ziarele pot fi aduse unor oameni care le vor citi cu mare interes. Apoi tirajele tipărite ale ziarelor locale sunt distribuite în mare parte pe bază de abonamente. Oricum ceea ce intră în chioşcuri este vândut integral. Dar ziarele vâlcene sunt accesate zilnic pe internet de peste o sută de mii de oameni. De cititori unici ca să mă exprim mai rar. Asta înseamnă că în realitate sunt mai multe accesări pentru că din Mall de exemplu dacă intră zilnic o mie de oameni pe siteuri de ziare folosind telefoanele va apărea o singură accesare pentru fiecare ziar online în parte. Datele pot fi cercetate pe motorul de căutare al trafic.ro care monitorizează presa din România.
Deci dragi politicieni, presa locală, una din cele mai bune din ţară, este citită şi încă foarte bine. Cele mai bune articole din fiecare redacţie sunt distribuite non stop pe reţelele de socializare, unele din ele avânt câteva sute de cititori pe oră.
O campanie eficientă în presă, aşa cum deja şi-au planificat mulţi dintre candidaţi, va viza o informare corectă despre candidat pe minim 2 ziare cu cititori online la care se va adăuga un tiraj corespunzător populaţiei din zona în care se candidează care va fi distribuit din casă în casă. Aşa vor face cei care se gândesc să facă o campanie eficientă, legală şi ieftină. În provincie presa centrală mai ales radioul şi televiziunile centrale contează aproape de zero, mai ales la alegeri locale. Iar televiziunile vâlcene sunt urmărite doar de oameni care fac parte dintr-un electorat deja captiv unuia sau altuia dintre partidele competitoare sau dintre candidaţii la primăria municipiului. În timp ce ziarele sunt citite de toată lumea.
Dar pentru a vă exemplifica concret cât de citit poate fi un material bine scris şi documentat vom face în curând un experiment. Vom publica un material despre un lider local al unui partid care trăieşte o aventură cu soţia unui alt ales, dar de la alt partid.
O sa vă anunţăm din timp ora şi ziua la care îl vom posta pe siteul nostru şi veţi putea urmări singuri audienţa materialului pe trafic.ro unde veţi putea vedea accesările cititorilor pe fiecare interval orar. Şi atenţie, nu este vorba despre lideri importanţi şi arhicunoscuţi ai celor două formaţiuni.