Primăria Bujoreni are nevoie de un arhitect

Ajuns primar al comunei Bujoreni în urmă cu 6 luni, Gheorghe Gîngu pregăteşte în această perioadă un raport detaliat despre activitatea sa şi a instituţiei spre a îl prezenta consiliului local.

“Am senzaţia că nu toţi consilierii înţeleg problemele localităţii, ce am făcut, ce trebuie să fac, ce dezastru am găsit. Unii mă acuză că încă nu se vede nimic. Nu are ce să se vadă imediat. Sunt măsuri şi proiecte care vor fi duse la bun sfâşit într-un an-doi poate chiar mai mult.
Sunt şi oameni care spun că am făcut angajări. Da, am făcutşi trebuie să mai fac. Am găsit 11 salariaţi, acum sunt 20, dar organigrama primăriei are 31 de posturi. Registrul Agricol era făcut praf. Sute de oameni nu aveau trecut decât un nume pe capul unei pagini. Şi localnicii spun că au lăsat acte aici la primărie. Nu ştiu cui au lăsat, când au lăsat şi de ce nu s-a operat în registre. Sunt schimbări de proprietăţii, decese ale proprietarilor, succesiuni nefăcute sau neînregistrate. Un adevărat dezastru. Acum se lucrează din greu pentru aducerea la zi a situaţiei. Sunt cetăţeni care doresc să plătească impozitele, dar au amenzi neplătite şi legea mă obligă să încasez întâi amenzile de la ei şi apoi impozitele. Sunt sute de milioane amenzi, sume colosale la familii sărace a căror case nu valorează atâta. Avem nevoie de un arhitect. Am scos postul la concurs şi nu pot decât să sper că va veni cineva. Specialiştii se feresc de primării cu probleme mai ales că salariile nu sunt, nu au fost până anul trecut cât de cât normale.Am reuşit să depunem nişte proiecte importanet pe PNDL. Sperăm să modernizăm şcolile şi dispensarul şi mai ales să terminăm canalizarea. Trebuie racordate locuinţele la reţeaua de canalizare care deocamdată este un mare şanţ colector şi atât. Sunt ani de zile în care aici nu s-a făcut administraţie, fiecare a făcut după capul lui. Sunt sute de procese între oameni. Cetăţeni cu cetăţeni, cetăţeni cu primăria, primăria contra cetăţeni. Sunt hotărâri ale instanţelor care se bat cap în cap. Sunt drumuri care trebuie asfaltate, dar unele nu sunt în proprietatea noastră. E greu, dar le vom face pe toate. În timp. Cu răbdare şi cu oameni competenţi. Dar trebuie să formăm aceşti oameni, să formăm funcţionari responsabili care să cunoască legile, să le respecte şi să înţeleagă atribuţiile.Şi consilierii trebuie să le înţeleagă pe ale lor. Toţi avem obligaţii faţă de această comunitate”, ne spune edilul comunei. (T.G.)