Cristian Buican, Deputatul PNL: “Râmnicu Vâlcea trebuie legat de autostrada Piteşti – Sibiu”

În urma dezbaterii publice asupra autostrăzii Sibiu-Piteşti din data de 23 noiembrie, de la Consiliul Judeţean Vâlcea, şi ca urmare a slabei prestaţii a reprezentanţilor CNADNR şi a firmei care realizează refacerea studiului de fezabilitate a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, deputatul Cristian Buican a depus o interpelare la Ministerul Transporturilor prin care îi solicită domnului ministru Marian Dan Costescu conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea printr-o legătură rutieră în regim de drum expres cu viitoarea autostradă.

În condiţiile în care reprezentanţii CNADNR şi cei ai firmei care lucrează la studiul de fezabilitate au dat de înţeles că varianta de traseu ce va fi aprobată este cea iniţială, precum şi ca urmare a faptului că foştii miniştrii ai transporturilor din România au motivat întârzierea, nepermis de lungă (aproximativ 3 ani de zile), a demarării procedurilor de refacere a studiului de fezabilitate, de necesitatea studierii unor noi variante de trasee şi de obligativitatea noului studiu de fezabilitate de a oferi o alternativă viabilă de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea de viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, deputatul Cristian Buican consideră că, în aceste condiţii, caietul de sarcini pentru refacerea studiului de fezabilitate nu este respectat, conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea la viitoarea autostradă fiind o condiţie esenţială. Chiar dacă în documentele prezentate public, firma care a câştigat licitaţia pentru refacerea studiul de fezabilitate a prezentat 5 variante de traseu (patru noi variante şi cea din vechiul studiu), în cadrul dezbaterii de la Râmnicu-Vâlcea ei nu au reuşit să răspundă mulţumitor nici la întrebările legate de costurile estimate ale fiecărui traseu în parte şi nici la curiozitatea legitimă a tuturor celor prezenţi privind soluţia de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea la acest tronson de autostradă.
Preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican, i-a transmis ministrului că există o opinie unanim acceptată de către toţi factorii de decizie din judeţul Vâlcea de a susţine acest tronson de autostradă, vital pentru România, însă a atras atenţia asupra faptului că această autostradă trebuie obligatoriu interconectată cu municipiul Râmnicu-Vâlcea. În acest sens, în cadrul dezbaterii de la Râmnicu-Vâlcea, a existat o solicitare expres a tuturor celor prezenţi de a se realiza şi o estimare a costurilor pentru fiecare traseu în parte, precum şi prezentarea unor soluţii alternative, pentru fiecare dintre cele cinci variante de trasee propuse, de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea cu autostrada, la nivel de viteză rutieră de drum expres.
Parlamentarul liberal Cristian Buican a subliniat faptul că importanţa acestui tronson de autostradă pentru judeţul Vâlcea şi pentru municipiul Râmnicu-Vâlcea este una vitală, mai mulţi investitori manifestându-şi interesul de a dezvolta la Râmnicu-Vâlcea unităţi de producţie de nivel mediu şi mare, în contextul în care acest oraş ar oferi o conectivitate rapidă la viitoarea autostradă. În acest sens, exemplul firmei Faurecia, care în toamna acestui an a demarat o importantă investiţie ce va asigura în primăvara anului 2016 nu mai puţin de 1.600 de noi locuri de muncă în judeţul Vâlcea este mai mult decât sugestiv. Solicitarea lor, conectivitatea rapidă la autostradă.
„I-am transmis noului ministru al transporturilor că majoritatea factorilor de decizie ai judeţului Vâlcea, printre care doresc să enumăr Consiliul Judeţean Vâlcea, primăria Municipiului Râmnicu-Vâlcea, majoritatea parlamentarilor vâlceni, reprezentanţi ai Inspectoratului de Poliţie Judeţean, ai Salvamont, ai Direcţiei Silvice, specialişti de mediu, transportatori şi, nu în ultimul rând, investitorii, au concluzionat că în condiţiile în care nu se garantează o legătură în regim rutier de drum expres între traseul 1 Roşu (spre care înclină reprezentanţii CNADNR) şi viitoarea autostradă, să îi solicităm domnului Costescu să susţină, la fel ca noi, traseul numărul 4 Verde Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – Runcu – Dăeşti – Călimăneşti – Defileul Oltului – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Veştem, variantă ce se apropie cel mai mult de municipiul Râmnicu-Vâlcea. Această variantă de traseu este cea mai bună pentru judeţul Vâlcea, asigurând atât o distanţă mică între zona industrială a municipiului Râmnicu-Vâlcea şi viitoarea autostradă cât şi o conectivitate directă a tuturor localităţilor turistice din zona de nord a judeţului: Călimăneşti, Brezoi-Voineasa (pârtia de la schi de la Vidra-Obârşia Lotrului), Ţara Loviştei etc.” a declarat preşedintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican.