Cristian Buican -declarație politică în faţa colegilor din plen privind conectarea municipiului Rm. Vâlcea la autostrada Pitești-Sibiu

Cristian Buican, deputat PNL Vâlcea, a susținut azi, 3 decembrie, în Plenul reunit al Camerei Deputaților,o declarație politică privind “Conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea la autostrada Sibiu-Piteşti”.

“Stimaţi colegi,
Am venit astăzi în faţa dumneavoastră pentru a vă prezenta câteva dintre argumentele privind necesitatea conectării municipiului Râmnicu-Vâlcea la viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti. În ultimii ani, am militat pe toate căile posibile pentru realizarea tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, considerând că acest proiect este vital pentru dezvoltarea durabilă a României.
În data de 7.11.2015, în urma presiunilor publice şi a unei decizii de transparentizare a dezbaterilor publice privind cel mai important proiect de infrastructură rutieră din exerciţiul financiar 2014-2020 al Uniunii Europene, CNADNR a publicat pe site informaţiile puse la dispoziţie de firma ce a câştigat licitaţia pentru refacerea studiului de fezabilitate la tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti. În data de 23.11.2015, a avut loc la Râmnicu-Vâlcea, la iniţiativa autorităţilor publice judeţene vâlcene o primă dezbatere la care au fost invitaţi specialişti, reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai transportatorilor, parlamentari etc. la care au participat şi reprezentanţi ai CNADNR şi ai firmei ce realizează refacerea studiului de fezabilitate. Dacă în documentele puse în dezbatere publică au fost anunţate 5 variante posibile de traseu pentru acest tronson de autostradă, la întâlnirea de la Râmnicu-Vâlcea, reprezentanţii CNADNR şi cei ai firmei care lucrează la studiu de fezabilitate ne-au dat de înţeles că varianta de traseu ce va fi aprobată este cea iniţială, lucru ce a reieşit şi din fostul studiu de fezabilitate. Miniştrii Transporturilor din ultimii 4 ani şi-au motivat întârzierea, nepermis de lungă (aproximativ 3 ani de zile), a demarării procedurilor de refacere a studiului de fezabilitate de necesitatea studierii unor noi variante de trasee şi de obligativitatea noului studiu de fezabilitate de a oferi o alternativă viabilă de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea de viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti. Chiar dacă în documentele prezentate public, firma care a câştigat licitaţia pentru refacerea studiul de fezabilitate a prezentat 5 variante de traseu (patru noi variante şi cea din vechiul studiu), în cadrul dezbaterii de la Râmnicu-Vâlcea ei nu au reuşit să răspundă mulţumitor la întrebările legate de costurile estimative ale fiecărui traseu în parte şi nici la curiozitatea legitimă a tuturor celor prezenţi privind soluţia de conectare a municipiului Râmnicu-Vâlcea la acest tronson de autostradă.
Doresc să menţionez că în contextul în care noul Guvern a transmis deja public că doreşte o deschidere reală la dialog şi dezbatere cu societatea civilă, administraţiile publice locale sau judeţene, şi parlamentari şi în conformitate cu declaraţiile publice ale Primului Ministru, Dacian Cioloş, conform cărora acest tronson de autostradă este prioritar pentru construcţia infrastructurii rutiere din România, îmi exprim speranţa că acest important proiect va beneficia de atenţia necesară din partea Ministrului Transporturilor şi chiar a Primului-Ministru.
Importanţa acestui tronson de autostradă pentru judeţul Vâlcea şi pentru municipiul Râmnicu-Vâlcea este una vitală, mai mulţi investitori manifestându-şi interesul de a dezvolta la Râmnicu-Vâlcea unităţi de producţie de nivel mediu şi mare, în contextul în care acest oraş ar oferi o conectivitate rapidă la viitoarea autostradă. În acest sens, exemplul firmei Faurecia, care în toamna acestui an a demarat o importantă investiţie ce va asigura în primăvara anului 2016 nu mai puţin de 1.600 de noi locuri de muncă în judeţul Vâlcea este mai mult decât sugestiv. Solicitarea lor, conectivitatea rapidă la autostradă.
Am iniţiat deja o petiţie publică adresată Preşedintelui României, Primului-Ministru şi Ministrului Transporturilor prin care solicit celor trei decidenţi să garanteze conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea cu viitoarea autostradă şi am depus la Ministerul Transporturilor o interpelare prin care îi cer Ministrului Dan Costescu să urmărească îndeaproape acest important proiect şi să facă toate demersurile necesare pentru a oferi judeţului Vâlcea şi municipiului reşedinţă de judeţ şansa unei dezvoltări durabile, prin conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea la tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti în regim de drum expres.
Majoritatea factorilor de decizie ai judeţului Vâlcea, printre care doresc să enumăr Consiliul Judeţean Vâlcea, primăria Municipiului Râmnicu-Vâlcea, majoritatea parlamentarilor vâlceni, reprezentanţi ai Inspectoratului de Poliţie Judeţean, ai Salvamont, ai Direcţiei Silvice, specialişti de mediu, transportatori şi, nu în ultimul rând, investitorii au concluzionat că în condiţiile în care nu se garantează o legătură în regim rutier de drum expres între traseul 1 Roşu (spre care înclină reprezentanţii CNADNR) şi viitoarea autostradă, să întreprindem demersurile necesare ca traseul viitoarei autostrăzi să fie numărul 4 Verde, Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – Runcu – Dăeşti – Călimăneşti – Defileul Oltului – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Veştem, variantă ce se apropie cel mai mult de municipiul Râmnicu-Vâlcea. Acest traseu este cel mai bun pentru judeţul Vâlcea, asigurând atât o distanţă mică între zona industrială a municipiului Râmnicu-Vâlcea şi viitoarea autostradă cât şi o conectivitate directă a tuturor localităţilor turistice din zona de nord a judeţului: Călimăneşti, Brezoi-Voineasa (pârtia de la schi de la Vidra-Obârşia Lotrului), Ţara Loviştei etc.
De aceea, stimaţi colegi, vă rog să vă raliaţi demersului nostru de a asigura conectarea municipiului Râmnicu-Vâlcea cu viitoarea autostradă la nivel de drum expres, oferind astfel şansa unui întreg judeţ de a se dezvolta şi de a prospera.
Deputat PNL,
Cristian BUICAN”.