Bogdan Ţigaret vrea să devină taximetrist
Joi, 16 martie, tânărul inginer Bogdan Ţigaret, ne-a invitat să colindăm staţiile de taxiuri din Râmnicu Vâlcea împreună cu el pentru a constata multe nereguli din această zonă.
“În ultima perioadă zilnic primesc telefoane şi mesaje pe facebook de la taximetrişti care îmi cer ajutorul. Mulţi dintre ei cred că dacă sunt specializat în trafic rutier şi în soluţii de trafic îi pot ajuta, unii cred că sunt angajat al primăriei sau consultant, alţii cred că sunt consilier. Cred că o să îmi iau atestat de taximetrist în perioada următoare să fac şi eu curse în week-end pentru că a fi taximetrist este o aventură adevărată în Râmnicu Vâlcea”, spune Ţigaret.
Am asistat la discuţii, mulţi taximetrişti ne-au cerut şi nouă sprijinul sperând că presa poate schimba optica administraţiei locale.
Din păcate cei care conduc administraţia au autoturisme de serviciu sau personale, nu merg cu taximetrele şi nu ştiu exact câtă umilinţă suferă nu numai conducătorii acestor autovehicole, dar şi cetăţenii care au nevoie de taxiuri.
În oraş numărul staţiilor a fost restrâns de administraţia locală actuală. Nu mai ai practic de unde să iei un taxi în zona centrală. Unele staţii sunt extrem de aglomerate, au dispărut plăcuţele indicatoare aşa cum este staţia de pe strada Bogdan Amaru. Alte staţii, ca cea de pe str. Doctor Hacman sunt pe străzi cu sens unic, încep exact din buza unei treceri de pietoni creează disconfort locatarilor când sunt aglomerate.
Poliţia locală vânează taximetriştii ca pe nişte infractori deşi aceştia sunt obligaţi, de bun simţ să îmbarce şi să debarce pasagerii acolo unde aceştia au nevoie.
“În apropierea pieţelor ar trebui să fie staţii de taxi, oamenii vin în piaţă şi au nevoie de noi. Ne-au desfiinţat staţiile de lângă piaţa centrală. După ce vor da drumul la trafic în tot centrul dacă eşti client al pieţei din centru, sau al unuia din cele două centre mari comerciale pur şi simplu nu ai cum să urci într un taxi, vei face comandă probabil, dar va fi foarte greu ca acesta să oprească undeva. Multe mari marketuri au primit autorizaţii de construcţie şi funcţionare fără ca administraţia să impună o staţie de taxiuri. Cei care vin la cumpărături trebuie să facă comandă apoi prin telefon, iar noi să ne certăm cu alţi conducători auto pentru că încercăm să ne luăm clienţii, să ne înghesuim, să claxonăm să fim amendaţi uneori…”, spune un taximetrist.
Multe marcaje rutiere sunt şterse. Deşi li s-a promis în campania electorală acces gratuit la grupurile sanitare publice taximetriştii nu au acest acces. În unele zone nu există nici măcar toalete ecologice.
“După ce stai în staţii ore întregi eşti obligat să cauţi o toaletă undeva. Trebuie să intri într-un bar să iei cafea sau să fugi acasă. Uneori pasagerii sau clienţii nu înţeleg şi te înjură. Pe timp de noapte mulţi dintre colegii mei folosesc spaţiile verzi din apropiere pe post de W.C- pentru că efectiv nu au unde”, ne spune un alt taximetrist găsit într-o staţie aglomerată din zona Nord.
Numărul taximetriştilor a crescut constant, a celor care negăsind alt loc de muncă în acest oraş au ales să se chinuie pe străzile oraşului. Numărul de autoturisme care sunt folosite ca taximetre a rămas constant. În schimb numărul locurilor de parcare a scăzut într-una. Este vorba şi de locurile de parcare ale tuturor, dar mai ales ale celor rezervate taximetrelor. Aceşti oameni se întreabă pe bună dreptate pentru ce plătesc ei atâtea taxe, impozite, asigurări suplimentare, autorizaţii, atestate? Ca să fie vânaţi de poliţiştii locali ca nişte infractori? Să nu aibă voie să îşi ia clienţii care au nevoie de serviciile lor şi să îi lase pe aceştia unde trebuie? Să nu aibă unde se duce la o toaletă? Să se înghesuie în staţii prost amenajate şi amplasate şi apoi să fie iar amendaţi? Să nu aibă staţii?
Noi nu înţelegem însă de ce administraţia locală nu acceptă consultanţa unor specialişti precum Bogdan Ţigaret care s-au oferit să ajute primăria gratuit.
Traian Guminski