Uite gara, nu e gara! În noua construcție s-a băgat un sac de bani, dar nu este funcţională din cauza unei greșeli a constructorului

Modernizată şi amenajată cu 34 de milioane de lei și inaugurată anul trecut de fostul Ministru al Transporturilor din guvernul Cioloș, Dan Costescu, gara din Râmnicu Vâlcea stă închisă de mai bine de un an pentru că nu are apă curentă şi canalizare. Grav este că în tot acest timp, oamenii sunt nevoiţi să îndure condiţii mizerabile pentru a călători, chiar dacă, de la exterior, investiția arată foarte bine.

Reprezentanții Primăriei Râmnicului spun că proiectul a fost realizat prost, și că i-au somat pe cei responsabili să ia măsurile necesare pentru ca grupurile sanitare sa fie date în folosință. Frig, mizerie de nedescris şi miros insuportabil. Asta trebuie să îndure zeci de călători şi angajaţi în gara din Râmnicu Vâlcea. Clădirea veche a fost demolată acum patru ani pentru a se construi una nouă, cu nu mai puţin de 34 de milioane de lei, bani din fonduri europene. Clădirea modernă a fost ridicată însă e şi acum închisă din cauza unei greşeli a constructorului, pentru că nu are racordul la canalizare făcut. Prezenți în 2016 pentru a verifica stadiul lucrărilor, fostul ministru al Transporturilor Dan Costescu și directorul General al CFR pe Infrastructură spuneau atunci că noua stație va fi pusă în funcțiune în scurt timp după ce obțin autorizație de a sparge strada din vecinătatea gării.


Cine repară greșelile?

Acum reprezentanții primăriei spun că cei de la CFR nu au depus nicio documentație pentru autorizația de construcție și i-au somat pe cei responsabili să ia atitudine și să repare greșelile făcute. “La Primăria municipiului a fost depusă în prima parte a anului 2016 o solicitare de certificat de urbanism pentru racord la canalizare pentru noua stație CFR. Ca urmare s-a eliberat certificatul de urbanism în care se impuneau o serie de avize necesare pentru obținerea autorizației de construire pentru acel racord de canalizare. Certificatul este încă valabil, până la finalul lunii viitoare și așteptăm o solicitare din partea constructorului. Noi am impus avizele pentru acest racord, solicitantul știe ce vize trebuie să depună”, spune Daniel Ionescu, purtător de cuvânt Primăria Rm. Vâlcea.

Între timp, oamenii care folosesc transportul în comun pe calea ferată sunt nevoiți să meargă la vechile toalete insalubre fără uşi, fără geamuri, fără chiuvete și să astepte trenul în frig sau în caniculă. “Îți trebuie curaj să folosești WC-ul de la gară. Nu este apă curentă, nu este nimic. Totul se face cu găleata adusă de femeile de servici. Să dea drumul mai repede la gară dacă tot s-au băgat atâția bani în ea”, se plâng oamenii.

Gara Râmnicu Vâlcea se află pe secția secundară 201 Podu Olt – Piatra Olt, secție care face legătura între Transilvania și Oltenia via Valea Oltului. Gara a fost construită în 1887, o dată cu inaugurarea tronsonului Drăgășani – Râmnicu Vâlcea, și se afla situată în apropiere de centrul orașului. Paradoxal, în ciuda faptului că era cea mai importantă gară a județului, nu era și cea mai mare, gara din Drăgășani fiind cu mult mai mare. Acest lucru se datorează faptului că, spre deosebire de gara din Drăgășani, gara din Râmnicu Vâlcea nu a fost reconstruită în perioada comunistă.

Gabi Cârjaliu