Top 5 măsuri necesare pentru sănătatea fizică și mentală a angajaților tăi

Orice deținător de business își dorește ca angajații lui să fie cât mai împliniți, atât profesional, cât și pe plan personal. Dacă ai o afacere, cu siguranță ești de acord cu acest lucru.
Până la un moment dat, antreprenorii își focalizau toată atenția pe eficiență, creștere și profit. În prezent, managerii se concentrează mai mult pe bunăstarea echipei și pe un mediu de lucru plăcut.

Adevărul este că starea de sănătate și starea de spirit a angajaților sunt direct proporționale cu randamentul acestora în cadrul companiei. De aceea, vei dori să acorzi atenție elementelor de mai jos.
Iată 5 măsuri importante pentru sănătatea fizică și mentală a echipei tale!

1. Program de lucru flexibil
Echilibrul dintre viața profesională și cea personală este esențial. Din acest motiv, programul de lucru trebuie să rămână suficient de permisiv pentru ca angajații tăi să poată munci relaxați, știind că li se va acorda spațiu atunci când au nevoie.
Fie că optezi pentru zile scurte de vineri sau posibilitatea de a lucra de acasă două sau trei zile pe săptămână, asigură-te că angajații sunt mulțumiți de program. Acest lucru îi va menține relaxați și dispuși să dea randament maxim cât timp se află la birou.

2. Instruire în ceea ce privește protecția muncii
Multe companii tratează superficial acest subiect, iar urmările pot fi deosebit de grave. Sănătatea angajaților tăi trebuie să fie tratată cu seriozitate, iar acest lucru implică o protecție a muncii efectuată în mod profesionist.

Cea mai bună opțiune este colaborarea cu o firmă pentru protecția muncii, care te va ajuta să pui la punct toate detaliile necesare, de la documentație la instructajul pentru echipa ta.

Organizează traininguri periodice, pentru ca angajații să cunoască foarte bine măsurile în caz de urgență și procedurile specifice pentru situații neașteptate.

 

3. Condiții de lucru adaptate la nevoile personalului

Ne referim la lucrurile aparent banale, dar care fac, de fapt, diferența. În funcție de domeniul tău de activitate, acestea pot fi diferite.

Poate fi vorba despre păstrarea unei temperaturi optime în incintă, despre scaune comode pentru birou sau echipament profesional, actualizat și performant.

Oricare ar fi cazul tău, asigură-le angajaților un mediu de lucru cât mai confortabil, care să stimuleze și productivitatea, în același timp.

4. Facilități și servicii gratuite pentru promovarea sănătății

Dacă vrei să îți susții angajații și să îi încurajezi spre un stil de viață sănătos, oferă-le facilități care să reflecte acest lucru.

De exemplu, include pe lista cu beneficii un abonament la o clinică medicală, un set de analize anuale gratuite, precum și acces la săli de fitness sau diferite activități sportive.

5. Activități pentru diminuarea stresului

Nu numai sănătatea fizică este importantă pentru buna funcționare, ci și cea mentală. Un angajat stresat, deprimat sau anxios în permanență nu va reuși să lucreze eficient, iar pe termen lung ar putea întâmpina probleme mai grave de sănătate.

De aceea, acordă importanță activităților pentru eliminarea stresului, fie că este vorba despre un team building sezonier, un workshop de yoga sau câteva clase de meditație, de câteva ori pe lună.

În final, nu uita să ai o atitudine deschisă și să încurajezi în permanență angajații să își exprime nevoile și părerile. Toate aceste elemente te vor ajuta să fii un manager eficient și să ai o echipă fericită și puternică!