Sfaturi pentru pacienți de la CAS Vâlcea
Conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Vâlcea îi îndeamnă pe pacienții a căror internare este refuzată de reprezentanții spitalelor de stat sau a celor private să semnaleze de urgență situația.
“În situația în care, vă adresați pentru internare (cu bilet de trimitere de la medic de familie sau de la medic specialist și cu respectarea criteriului prevăzut de lege că diagnosticul dumneavoastră nu poate fi stabilit şi tratamentul nu poate fi efectuat şi/sau monitorizat în ambulatoriu) către unul din cele 11 spitale aflate în relație contractuală cu instituția noastră respectiv spitale private și
– Sunteți refuzat la internare pe motiv că nu există buget alocat spitalului respectiv de instituția noastră
– Sunteți refuzat la internare și pus pe o listă de așteptare și programat ulterior, pe motiv de lipsă fonduri alocate de către CAS Vâlcea
Vă rugăm să ne contactați / sesizați aceste aspecte la e-mail casvl@casvl.r0, telefon 0250 / 738.035, fax 0250 / 737.949.
Problema „finanțării” sistemului sanitar nu mai este un motiv pentru ca unitățíle sanitare cu paturi, publice sau private, să refuze acordarea serviciilor de spitalizare continuă și de zi asiguraților care au mare nevoie de acestea!
E timpul ca, conducerile unităților sanitare cu paturi să-și revizuiască abordarea față de nevoile medicale ale populației, de la un comportament pasiv (generat și consolidat de dispozițiile legale aplicabile într-o perioadă de pandemie și de restricții de accesabilitate/adresabilitate, de finanțare bazată pe cheltuieli) la unul activ, orientat spre nevoile medicale ale cetățeanului/pacientului, bazat pe serviciile acordate efectiv populației”, precizează directorul CAS Vâlcea Alin Voiculeț.