Ing. Geani Man: “Remedierile la autostrada Sibiu-Sebeş sunt din garanţii”
Între Sebeş şi Sibiu la Km 276 + 100(autostrada A1), se execută ample lucrări de refacere a carosabilului.
Ing. Man Geani, membru în departamentul transport-infrastructură PSD Vâlcea şi preşedintele CA PRELCET SA, susţine că aceste lucrări sunt apărute ca urmare a fisurilor apărute pe calea de rulaj. Se refac planeităţile prin frezare şi aşternerea unui strat de mixtură.
“De asemenea se impun lucrări specifice de refacere a sistemului de drenaj-autostradă în zona deteriorată.
Cu putin timp în urmă, pe autostrada A1, Sibiu-Sebeş au apărut fisuri şi denivelări ale carosabilului pe o distanţă de 70 m. Aceste deficienţe au apărut datorită execuţiei incorecte a unui dren longitudinal, care a cauzat infiltrarea în corpul autostrăzii a apei, aspect care a condus la producerea tasării şi a fisurii carosabilului în zona benzii de urgenţă şi a benzii 1, pe sensul Sibiu-Sebeş. Execuţia acestui lot din autostradă, care include porţiunea cu probleme tehnice, a fost executată deficitar de firma Salini Impregilo SpA. Datorită acestor probleme, firmei amintite i s-a reziliat contractul, fiindu-i reţinută garanţia de bună execuţie care are o valoare de 60 milioane lei. Această sumă este pusă la dispoziţie pentru remedierea tuturor deficienţelor şi pentru remedierea necomformităţilor. Ministerul Transporturilor prin CNAIR adoptă o poziţie corectă în relaţiile instituţionale cu constructorii, iar rezilierea contractelor şi reţinerea garanţiilor firmelor care nu respectă obligaţiile asumate privind calitatea lucrărilor efectuate, reprezintă un semnal puternic faţă de modul în care sunt abordate garanţiile de bună execuţie”, precizează inginerul Man.