“Eroii internetului” la Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Rm. Vâlcea

Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” se află în plină Campanie de Conștientizare pentru Siguranța în Mediul Online a Copiilor, bucurându-se de un real succes.
Încă din luna Ianuarie, a început implementarea programului Eroii Internetului, având ca obiectiv principal generarea unor soluții pentru crearea unui mediu online sigur pentru elevi și comunitatea din care fac parte.
După ce le-a fost prezentată programa Eroii Internetului, într-o manieră atractivă și distractivă, de către profesor Aurelia Tertereanu, mai multe echipe formate din elevi ai ciclului gimnazial, au pornit încrezătoare să disemineze fiecărei clase de elevi din școală, informații și sfaturi utile despre siguranța în mediul online. Astfel, a fost atrasă atenția elevilor asupra importanței educației pe teme de siguranță online și securitate cibernetică, realizându-se și o colaborare între profesori, elevi și părinți, în strânsă corelare cu nevoile actuale de consolidare a unei educații în ceea ce privește siguranța elevilor online.
Elevii au avut parte și de o resursă care i-a fascinat, Interland (g.co/interland), un joc online plin de aventuri, care face ca învățarea despre siguranța digitală și cetățenie să fie interactivă și distractivă – la fel ca internetul în sine.
Astfel, elevii Școlii Gimnaziale “Mihai Eminescu”, Râmnicu Vâlcea, au înțeles cum să împărtășească informații online cu persoanele cunoscute și cu cele necunoscute, au învățat că amabilitatea lor produce un impact pozitiv asupra celorlalți și descurajează comportamentul agresorilor, să știe să facă diferența între ceea ce este real și fals pe Internet, să-și creeze parole puternice pentru a-și proteja informațiile importante și să știe cât de important este să comunice deschis cu adulții de încredere despre activitatea lor online.
Campania se va desfășura până la 31 Martie atât în școală, cât și în afara acesteia, pentru că se dorește ca un număr cât mai mare de copii să devină exploratori încrezători ai lumii online.