Cum trebuie ajutate societăţile vâlcene cu capital autohnton: Boromir, Annabella, Diana

Judeţul nostru are în mod cert câteva societăţi puternice, create cu un capital autohton, care s-au dezvoltat şi au contribuit la creşterile economice şi la crearea de mii de locuri de muncă. Cele trei firme din titlu sunt cele mai reprezentative, dar nu singurele.

Întâmplarea face ca acţionariatul, patronatul acestor societăţii să nu fi fost interesat doar de banii, de cantitatea d e bani. Dacă ar fi vrut puteau vinde în mare profit societăţile către investitori străini. Îi felicităm că nu au făcut-o deşi piaţa vâlceană a devenit extrem d e concurenţială în domeniu prin apariţia marketurilor aparţinând străinilor.
Mai mult decât atât, aceste societăţi au ajutat vâlcenii angrenându-se în sponsorizarea presei locale, a cluburilor sportive, a elevilor buni la învăţământ. Au intervenit în cazuri sociale şi medicale, au făcut donaţii unor fundaţii caritabile şi de cultură. Au promovat tradiţiile judeţului nostru.
Trebuie să ne unim cu toţi pentru a ajuta aceste firme să rămână sută la sută vâlcene, să îşi crească afacerile, cifra d e afaceri şi să se dezvolte. Pentru a putea mări numărul salariaţilor dar şi salariile acordate vâlcenilor.
Începând cu primarii, viceprimarii, consilierii judeţeni, locali, primarii, ziariştii şi politicienii din judeţ trebuie să ne unim într-o campanie prin care să determinăm populaţia să achiziţioneze prioritar produsele firmelor vâlcene. Şi nu ne referim doar la marketuri. Patronii unor restaurante din Râmnic sunt vâlceni, au creat locuri de muncă au făcut credite pentru a crea un comerţ modern. Alături de ei sunt şi vechi comercianţi vâlceni de fast fooduri. Să cumpărăm de la ei. Să cumpărăm de la ei în primul rând produse şi servicii create de vâlceni. Să ocolim pe cât putem firmele multinaţionale care exportă profitul şi care de fapt încearcă să ne inunde piaţa cu produse de import.
Cumpărând cele necesare de la firmele vâlcene, îi încurajăm şi pe alţii să o facă. Pentru orice vâlcean cu imagine publică este posibilă transmiterea acestui demers printr-un simplu selfie făcut în faţa magazinului sau printre rafturi. Poza postată apoi pe reţelele de socializare însoţită de un text simplu: “Am încredere în produsele Boromir!” sau “Produsele Diana sunt cele mai bune!”, sau “Servicii ireproşabile la Annabella!” pot conta enorm.
Vă aisgur că pe rafturile firmelor vâlcene găsim orice produs de care avem nevoie, de multe ori la calitate şi preţ mai bun decât la străini. Hai să cumpărăm de la vâlceni!
Cândva, la Dublin, am văzut un polonez mergând 5 kilometri până la un magazin de pâine polonez şi trecând în acest timp pe lângă alte zece magazine, minim, la care se găsea pâine. Polonezul însă vroia ca banii lui să ajute tot un polonez!

Traian GUMINSKI