Citiţi aici care sunt taxele pe care le plătiţi la permise, înmatricularea maşinii şi paşapoarte!

Plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizației provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar.

În cazul actelor eliberate de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Vâlcea, taxele vor fi virate în conturile deschise de către Instituția Prefectului Vâlcea la Trezoreria Municipiului Râmnicu Vâlcea, contul IBAN fiind: RO33TREZ671502601X011441, iar în cazul actelor eliberate de Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Vâlcea, taxele vor fi virate în conturile deschise de către Instituția Prefectului Vâlcea la Trezoreria Municipiului Râmnicu Vâlcea, contul IBAN fiind: RO50TREZ671502602X011442, iar codul de identificare fiscală al Instituției Prefectului Vâlcea este: 2540570.
Taxele în cazul actelor eliberate de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Vâlcea sunt urmatoarele:
• Taxă certificat înmatriculare auto- 37 lei;
• Taxă autorizație de circulație provizorie- 13 lei;
• Taxa permis conducere- 68 lei.
• Taxă plăci înmatriculare permanentă- 20 lei/ placă tip A;
• Taxă plăci înmatriculare permanentă- 23 lei/ placă tip B;
• Taxă plăci înmatriculare permanentă- 17 lei/ placă tip C;
• Taxă numere de probă- 20 de lei/ placă tip A;
• Taxă numere de probă- 23 lei/ placă tip B;
• Taxă numere de probă- 17 lei/ placă tip C;
• Taxă numere temporare- 20 lei/ placă tip A;
• Taxă numere temporare- 23 lei/ placă tip B;
• Taxă numere temporare- 17 lei/ placă tip C;
• Taxă numere provizorii- 20 lei/ placă tip A;
• Taxă numere provizorii- 23 lei/ placă tip B;
• Taxă numere provizorii- 17 lei/ placă tip C;
• Taxă atribuire combinație număr preferențial 45 lei;
• Taxă atribvuire număr preferențial pentru tip A 20 lei/ placă;
• Taxă atribuire combinație număr preferențial pentru tip B 23 lei/ placă;
• Taxă atribuire combinație număr preferențial pentru tip C 17 lei/ placă;
• Taxă păstrare combinație număr înmatriculare- 30 lei.

Taxele în cazul actelor eliberate de Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Vâlcea sunt:
• Taxele pentru eliberarea pașaportului simplu electronic, cu valabilitate de 3 ani- pentru persoanelor cu vârsta sub 12 ani:
• 22 lei- taxă consulară
• 236 lei- costul pașaportului
• Taxele pentru eliberarea pașaportului simplu electronic, cu valabilitatea de 5 ani- pentru persoanele cu vârsta peste 12 ani:
• 22 lei- taxă consulară
• 261 lei- costul pașaportului
• Taxele pentru eliberarea pașaportului simplu temporar- cu valabilitatea 1 an:
• 22 lei- taxa consulară
• 97 lei- costul pașaportului
• 100 lei- tarif suplimentar
Informațiile care trebuie completate de către cetățeni pe documentele de plată se referă la CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
De asemenea, prefectul Radu Renga atrage atenția asupra faptului că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Plata în numerar se poate face la casieriile Trezoreriei Râmnicu Vâlcea (Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr.18, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea), casieriile Instituției Prefectului Vâlcea (Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr, 1, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea)- organizate cu personal din aparatul propriu (pentru pașapoarte), la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conduceree și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituției Prefectului Vâlcea și prin mandat poștal.
Conform Ordonanței de urgență, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să solicite extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal. Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI rămân neschimbate.
Prefectul Radu Renga mai precizează faptul că cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.
Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.