Până la 485.700.000 lei alocați din banii contribuabililor pentru Campania Electorală

Toţi cetăţenii din România, în calitatea lor de consumatori de servicii publice, contribuie la Campania electorala pentru cei 6476 de candidaţi la alegerile parlamentare organizate în data de 11 Decembrie 2016, anunţă InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor.

Autoritatea Electorală Permanentă rambursează sumele cheltuite în Campania electorală în limitele maxime ale contribuţiilor care pot fi depuse de către candidaţi sau mandatarul financiar, respectiv 60 de salarii minime brute pe ţară pentru fiecare candidat la funcţia de deputat şi senator. Ceea ce înseamnă un buget alocat din banii consumatorilor pentru Campania electorală de 485.700.000 lei (1.250 lei salariul minim brut pe ţară x 60 de salarii x 6476 candidaţi – candidaturi definitive conform bec.ro).
Banii alocaţi pentru această Campanie pot fi folosiţi pentru:
Cheltuieli pentru producţia şi difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune şi în presa scrisă în cuantum de maximum 40% din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în Campanie;
Cheltuieli pentru producţia şi difuzarea materialelor de propagandă electorală online, în cuantum de maximum 30 % din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în Campanie;
Cheltuieli pentru cercetări sociologice, în cuantum de maximum 30 % din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în Campanie;
Cheltuieli pentru afişe electorale, în cuantum de maximum 20% din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în Campanie;
Cheltuieli pentru broşuri, pliante şi alte materiale de propagandă electorală tipărite, în cuantum de maximum 50 % din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în Campanie;
Cheltuieli pentru închirierea de spaţii şi echipamente şi cheltuieli de protocol destinate organizării de Evenimente cu tematică politică, economică, culturală sau socială, pentru transport şi cazare, pentru asistenţă juridică şi alte tipuri de consultanţă, precum şi pentru plata serviciilor mandatarilor financiari, în cuantum de maximum 30 % din totalul cheltuielilor care pot fi efectuate în Campanie;
Cheltuieli pentru comisioane bancare.