Reabilitarea liniei de cale ferată Simeria–Curtici-Frontieră
Având o componentă importantă în dezvoltarea zonelor din punct de vedere macroeconomic, dar şi ca o alternativă la transportul rutier, transporturile feroviare trebuie sa se dezvolte. În acest sens se doresc o serie întreagă de investiții în infrastructură, astfel încât volumul mărfurilor transportate pe calea ferată să crească odată cu creşterea nevoii de transport din… şi spre UE.
Reabilitările infrastructurii existente se impun în mod imperativ, în special pe axele de transport europen, unde ponderea mărfurilor transportate este foarte mare şi în continuă creştere.
Ministerul Transporturilor a iniţiat reabilitarea liniei de cale ferată pe tronsonul Simeria-Curtici-Frontieră, segment important din proiectul de investiții a coridorului IV Pan-European. În acest sens, Ministrul Răzvan Cuc a semnat Autorizația de Construire pentru executarea lucrărilor aferente (reabilitare), între km 614+000 – km 470+022, în zona Simeria între județele Arad şi Hunedoara.
Aceste lucrări au obiectiv modernizarea infrastructurii ferate şi posibilitatea circulației trenurilor cu viteze de 160 km/h. Proiectul de reabilitare, contribuie semnificativ la strategia de dezvoltare a căilor ferate pe relația Constanța – Braşov –Curtici (via Bucureşti- Alba Iulia), tronson care poate devenii principala axă de transport feroviar între punctul vamal Constanța (Marea Neagră-Port) şi țările vest europene.
Având în vedere importanța infrastructurii căilor ferate care leagă principale centre economice din țară, dar şi din Europa, se asigură şi pe acest segment libera circulație a mărfurilor, prin îmbunătățirea condițiilor de utilizarea a căilor ferate române. Dezvoltarea unor strategii de interconectare a căilor ferate cu rețelele de DN, aeroporturi sau porturi maritime, cât şi cu infrastructura existentă a țărilor vecine, conduce la creşterea volumelor transportate şi în mod indirect, la susținerea economiei.
Ing. Man Geani, membru în departamentul transport-infrastructură PSD Vâlcea