PIEŢE PREST îşi desfăşoară întreaga activitate legal
Având în vedere declarațiile apărute în spațiul public, în ultima săptămână, cu privire la presupusa delapidare care s-ar fi efectuat la Piețe Prest SA, emitem următorul
DREPT LA REPLICĂ
În conformitate cu prevederile art. 8 din OUG 109/2011 privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, remunerația membrilor Consiliului de Administratie este stabilita de catre Consiliul Local, prin Contractul de Mandat. Conform Contractului de Mandat în vigoare în perioada la care se face referire, remunerația a constat în plata unei indemnizație fixe lunare, conform Hotărârii de Consiliu Local nr. 32/2019.
Potrivit art. 16 pct. 35 din Actul Constitutiv al Societății Piețe Prest SA, Consiliul de Administrație al societății se întrunește cel puțin odata la 3 luni, în Ședinte convocate de Președintele Consiliului de Administație sau de Directorul General. Indemnizația lunară fixă nu este condiționată de organizarea de ședințe lunare.
Contractul de mandat este valabil 4 ani pentru administratorii permanenți și obiectivele acestora sunt, în principal, realizarea indicatorilor financiari și nefinanciari cuprinși în planul de administrare al societății. În perioada 2017 – 2020 atât indicatorii de performanță financiari cât și planul de administare al societatii au fost realizate în totalitate.
De fapt, în contractele de mandat ale actualilor administratori sunt cuprinse aceleași prevederi cu privire la plata indemizatiei fixe, însă cu o precizare: actualilor administrator nu li s-a stabilit nici un obiectiv – nu au plan de administrare deși acesta trebuia întocmit și aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor în 30 de zile de la numire (până în prezent au trecut aproape 60 de zile).
În această perioada, Consiliul de Adminstrație a dat 15 decizii dintre care 3 au fost ilegale și 3 au fost date pentru anularea acestora, iar o decizie a fost dată pentru solicitare de birou și mobilier.Pentru această „activitate” membrii Consiliul de Administrație au fost platiti. In regulamentul actualului Consiliu de Administrație, art. 16, alin 2, se precizeaza: „Indemizația fixă lunară se plătește de către societate neconditionat, odată pe lună, indiferent de numărul de sedințe ce au loc în luna respectiva.”
Poate că v-ați referit la delapidare sau intenție de delapidare când Consiliul de Administratie își selectează acasa firma de recrutare resurse umane care să îi ajute să se aleagă în Consiliul de Administrație permanent, nerespectând legislația privitoare la achizițiile publice.
Poate v-ați referit la faptul că au numit, în comitele din cadrul Consiliului de Administrație membri care nu făceau parte din Consiliul de Administrație (V-ați supărat că nu i-am platit și pe aceștia!?).Sau v-ați supărat că, la sesizarea mea privind ilegalitatea acestor decizii, au fost obligați să le anuleze?
La modificarea și anularea acestor decizii nu s-a prezentat nici un argument legal, așa cum precizeaza propriul regulament votat și aprobat de actualul Consiliu de Administrație.
Daca considerați ca s-a produs o delapidare de ce nu anunțați organele de cercetare abilitate? Poate că o faceți numai demagogic, încercând să mă discreditați pe mine și oamenii care muncesc în această societate. Care este scopul pe care îl urmăriți? (Nu că nu ar fi evident!)
Prin Decizia nr. 25/15.06.2021, Consiliul de Administrație, fără nici o motivare sau ca urmare a aplicării unei proceduri legale, a dispus o misiune de audit intern pentru verificarea consumului de combustibil la mijloacele de transport deținute de Piețe Prest SA. La data la care dumneavoastră făceați afirmația că din auditul intern s-a constat că s-a produs o delapidare, auditul nu se finalizase. De fapt, auditul a constatat că, dimpotrivă, față de consumul normat de combustibil, introducerea consumului controlat prin GPS a dus la o economie substanțială de combustibil (aproximativ 2.3tone / lună).
Nu s-a solicitat un audit intern privind utilizarea gazonului rulou în contractele cu persoane fizice sau juridice pe care societatea le-a realizat (în decurs de 5 luni societatea a realizat, din relații cu alte entități cu excepția Consiului Local, lucrări în valoare de 120.615,64 lei, ceea ce dovedește că s-a creat o imagine favorabilă societății Piețe Prest SA și societățile particulare sau persoanele fizice au încredere că această societate poate realiza lucrări de calitate).
Este adevarat că s-a solicitat de către Consiliul de Administrație să le fie puse la dispoziție toate contractele încheiate de societate cu terți și situația gestionării gazonului rulou. Nu știm dacă au fost analizate documentele puse la dispoziție și nici dacă au ajuns la concluzia că s-ar fi cauzat un prejudiciu.
Putem preciza că în cadrul Piețe Prest SA întreaga activitatea se desfășoară legal.
Ne întrebăm ce informații dețineți, altele decât cele prezentate de societate, din care să trageți concluzia că din această activitate s-ar fi cauzat prejudicii. Dacă detineți aceste infomații, ce vă reține să anunțați organele abilitate să cerecteze aceste presupuse nereguli?
Închei cu speranța că activitatea dumenavoastră, în calitate de viceprimar al Municipiului Râmnicu Vâlcea, să se desfășoare cu profesionalism și impartialitate, fără să aduceți, nejustificat, prejudicii de imagine societății Piețe Prest SA și oamenilor care muncesc pentru acest oraș.
Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,
ing. ADRIANA POPESCU