MÂNDRIE! Doi elevi de la Colegiul Național “Mircea cel Bătrân” sunt printre cei mai buni programatori din România

Profesoara Antonia Haller de la Colegiul Național “Mircea cel Bătrân” a avut mereu rezultate spectaculoase cu elevii săi. În acest an a mai reușit o performanță care aduce prestigiu liceului. Elevii Dragoș Spiridon şi Drăgușin Nathaniel au obținut, la a XIII-a ediţie a iTEC: locul I la maratonul de programare din Timișoara; în 42 ore au dezvoltat o aplicație de mobil pentru Android (în Flutter).

Elevii noştri au concurat alături de studenţi pasionaţi de domeniul IT.
Ajuns în anul 2019 la ediția cu numărul 13, concursul reunește în fiecare an peste 200 de participanți, aducând în contact mediul academic cu cel economic din acest domeniu prin intermediul companiilor partenere ce sponsorizează probele de dezvoltare. Concursul se desfășoară sub forma a șase probe: Algoritmică, Embedded Development, Game Development, Graphic Design, Mobile Development și Web Development. Dintre acestea, două sunt probe scurte, cea de Algoritmică şi cea de Graphic Design, iar celelalte patru, de tip maraton, se desfăşoară în decursul a aproximativ 42 de ore”, ne-a spus prof. Antonia Haller.

Am considerat că acești adolescenți merită prezentați vâlcenilor mai amănunțit, i-am contactat și i–am rugat să ne scrie fiecare câteva rânduri despre munca lor, despre profesori, despre concurs și despre visele pe care le au. Puteam ambala aceste informații într-un interviu, dar am preferat să prezentăm cititorilor noștri “declarațiile” brute.

Drăguşin Toma Nathaniel:
“• Mă consider un “self-learner”, majoritatea studiului meu fiind individual;
• Am descoperit informatica în clasa X-a, participand la olimpiada de TIC, învățând un limbaj de programare și un mediu de lucru diferit de cel predat la liceu;
• Doamna dirigintă Antonia Haller a fost un îndrumator pentru mine, ajutându-mă să lucrez individual, oferindu-mi oportunități pentru: concursuri de informatică, maratoane de programare, tabere de vară;
• La iTEC am participat pentru prima oara în clasa XI-a, la secțiunea de dezvoltare de jocuri video (Game Development). Anul acesta, în clasa XII-a, am participat la sectiunea de dezvoltare de aplicație mobilă;
• Aceste concursuri, la care am participat împreună cu colegul meu Dragoș Spiridon, ne-au ajutat în dezvoltarea muncii în echipă și în gestionarea timpului. Experiența la iTEC a fost una placuta, organizatorii (Liga studențiilor Facultății de Politehnică Timisoara) asigurându-ne absolut tot necesarul;
• Am câștigat locul I creand o aplicație ce ajută conducătorii de vehicule electrice, în 48 de ore de programare, design și dezvoltare. Subiectul a fost propus de firma ce a sponzorizat proba, Haufe.
• Există multe concursuri si maratoane de acest fel în România, unde se investește în elevi și studenți pasionați. iTEC este un concurs destul de mare, cu peste 200 participanți în fiecare an;
• Sunt de părere că munca individuală și cea în afara normelor școlare este foarte importantă pentru dezvoltarea personală dar si a carierei viitoare. Rareori reusești respectând cu strictețe sistemul. De cele mai multe ori, ai nevoie și de ceva în plus, care să te definească și de care să fii pasionat. Astfel, sunt implicat în multe proiecte pe platforme online, avand publicate pe Google Play Store (Magazin Play) diferite aplicații, având ca ținta continuarea dezvoltării de aplicații pe aceste platforme”.

Spiridon Dragoș:
“• Am învățat la Școala Gimnazială “Take Ionescu” Râmnicu Vâlcea
• Liceul îl urmez la Colegiul Național “Mircea cel Bătrân” Râmnicu Vâlcea
• În prezent sunt elev în clasa a XII-a B, profil matematică-informatică
• Am descoperit pasiunea de informatică în clasa a X-a cu ajutorul doamnei diriginte și profesoare de informatică Antonia Haller când am început să învăț limbajul de programare C# pentru Olimpiada de Tehnologia Informaţiei.
• În clasa a XI-a, am descoperit pasiunea pentru crearea jocurilor, astfel făcând echipă cu Drăgușin Nathaniel, eu pe partea de design, iar colegul meu în programare.
• Am participat la școli de vară pentru programare precum Amicus Coding Days și la diverse concursuri de informatică.
• Primul concurs de Game Development la care am participat a fost CNMB HACKATHON din Colegiul Național Mircea cel Bătrân la care am obţinut locul I, iar după aceea la iTEC în 2018.
• Am luat locul I la concusul iTEC din 2019, secţiunea Mobile Development.
• A fost un concurs destul de greu, a trebuit ca în timp de 48 de ore să facem o aplicație de mobil cu diferite sarcini, dar până la urmă am reușit să realizăm această aplicație. Concursul a fost creat de Liga AC a studenților din Timișoara. Am concurat cu echipe de studenţi.
• Consider că în evoluția mea în domeniul IT m-au ajutat părinții mei, colegul meu Drăgușin Nathaniel cu care am reușit să particip la aceste concursuri şi tabere, doamna dirigintă și profesoară de informatică Antonia Haller.
În final adăugăm că Primăria Rm. Vâlcea și Consiliul Județean Vâlcea ar trebui să le acorde mai multă atenție. Nu neaparat printr-un premiu, dar cine știe, poate în viitor acești băieți ar putea lucra în instituțiile respective cu mult mai multă eficiență decât alții.

Traian GUMINSKI

FOTO SURSA Colegiul Național “Mircea cel Bătrân” Rm. Vâlcea