Ing. Geani Man: “Constanta este poarta maritimă a Europei –Silk Rooad Summit!”
În data de 5 şi 6 octombrie Portul Constanţa a găzduit un eveniment important pentru transporturile din ţara noastră, dar şi pentru diplomaţia românească. Prezenţi în număr foarte mare, delegaţiile unor ţări cum ar fi Turkmenistan, Germania, Bulgaria, Serbia, Olanda, Austria,Turcia, Azerbaidjdan, Kazakhstan, au discutat oportunităţile din transportul maritim cu legătură la Marea Neagră prin Portul Constanţa, ca parte a unui coridor de transport. Cu ocazia acestui eveniment s-a semnat acorduri de cooperare între Portul Constanţa şi Portul Baku.
Noul Drum al Mătăsii
Ing. ec. Man Geani, preşedinte CA Prelcet SA., dar şi membru în comisia transporturi-infrastructură PSD ne spunece anume s-a concretizat la acest eveniment: “Denumită generic, Noul Drum al Mătăsii, această rută comercială a creeat motive pentru acorduri de tip parteneriat cu mai multe porturi maritime (Aktau-Kazakstan, Poti şi Batumi-Georgia, serviciul de Stat Transport Naval- Turkmenistan, Qingdao şi Ningbo-China), porturi care împreună cu Portul Constanţa deschid noi oportunităţi fără precedent în transporturile navale româneşti. Acest Sammit, strânge relaţiile cu porturile interesate de acestă rută comercială deosebit de valoroasă şi reciproc avantajoasă, şi face din ţara noastră un jucător important pe piaţa transporturilor maritime. Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, prezent la acest eveniment, a reiterat interesul Romaâniei faţă de acest proiect, şi totodată a subliniat importanţa schimbului de mărfuri între China şi Europa prin acest culoar. De asemenea a subliniat că sunt prevăzute proiecte de investiţii pentru toate modurile de transport. Legătura Europei cu Asia Centrală şi Caucaz prin Portul Constanţa, este susţinută de proiecte investiţionale în infrastructura portuară cu bani UE şi bani de la bugetul de stat, reprezentând unul din obiectivele importante ale Ministerului”.
Oportunităţi pentru transportatorii rutieri
Un alt subiect abordat este acela despre oprotunităţile pe care le au transportatorii rutieri.
“Creşterea volumelor de marfă ajunse în Constanţa cu destinaţii către UE, creează noi oportunităţi în zona transporturilor rutiere, feroviare sau aeriene existând noi deschideri pentru dezvoltarea acestui segment de activitate. Acest Sammit este un eveniment premieră în România şi a pus la masa tratativelor atât autorităţile statului român, autorităţi portuare, factori de decizie, cât şi companii private, pentru identificarea şi dezvoltarea transporturilor, zona în care România a căpătat deja un statut privilegiat. Autorităţile române au făcut primii paşi importanţi pentru un comerţ reprezentativ pentru ţara noastră, dar şi pentru Europa, toate acţiunile legate de Portul Constanţa făcând parte din proiectele pe care Guvernul României le-a identificat în Master Planul de Dezvoltare, şi le implementează sistematic”, precizează inginerul Geani Man.