În perioada 12 octombrie – 25 noiembrie, cetăţenii, grupurile de cetăţeni şi organizaţiile neguvernamentale din Râmnicu Vâlcea pot depune proiecte în cadrul sesiunii de bugetare participativă
În urma aprobării prin HCL nr. 192/2022, bugetarea participativă la nivelul municipiului Râmnicu Vâlcea devine realitate prin lansarea pe site-ul Primăriei Municipiului a platformei on-line prin care cetăţenii, grupurile de cetăţeni sau organizaţiile neguvernamentale pot propune proiecte pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru comunitatea locală. Accesarea platformei dedicate se face de la adresa www.primariavl.ro, urmând calea ”Servicii electronice” / ”Bugetare participativă”, iar cei interesaţi pot afla de aici calendarul procedurii, Regulamentul privind bugetarea participativă, răspunsuri la cele mai frecvente întrebări, precum şi formularistica necesară. În conformitate cu calendarul procedurii, perioada de depunere a proiectelor demarează miercuri, 12 octombrie şi se va încheia peste 45 de zile, pe 25 noiembrie; aceasta va fi urmată de evaluarea proiectelor între 26 noiembrie şi 10 decembrie, de votarea lor, între 11 – 31 decembrie şi de afişarea rezultatelor, pe 3 ianuarie 2023. Proiectele care primesc cele mai multe voturi şi se încadrează în capitolul special din bugetul pe anul următor vor primi finanţarea necesară, iar de implementarea lor se vor ocupa direcţiile de specialitate ale Municipalităţii sau instituţiile subordonate Consiliului Local.
Bugetarea participativă la nivelul Municipiului Râmnicu Vâlcea se realizează în baza proiectului ”Simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei la nivelul Municipiului Râmnicu Vâlcea”, ce beneficiază de finanţare europeană nerambursabilă prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.