GEANI MAN: “Vom avea autostrăzi în momentul în care Guvernul va demara o ordonanţă prin care să simplifice documentaţia pentru executarea proiectelor pe infrastructură!”
Infrastructura rutieră constituie o problemă stringentă în România, unde majoritatea cetăţenilor se plâng şi sunt nemulţumiţi de lipsa autostrăzilor. Presedintele Comisiei de Transporturi si Infrastructură PSD Vâlcea şi director la PRELCET SA Vâlcea, ing. Geani Man afirmă că era necesar ca Ministerul Transporturilor prin Guvern să caute şi să identifice o soluţie pentru simplificarea documentaţiei, astfel încât lucrările să nu mai fie condiţionate de hârţogărie. “Constructia infrastructurii rutiere în România, de-a lungul timpului s-a izbit de un zid birocratic care a sufocat initiativele demarate in acest sens”, afirmă Ing. ec. Geani Man, director PRELCET Vâlcea, care este convins că pornind de la acest argument, Guvernul a eleborat un proiect de ordonanţă de urgenţă, prin Ministerul Transporturilor, care vrea să simplifice procedurile şi să accelereze execuţia proiectelor din acest domeniu.
“Căile ferate, drumurile expres şi autostrăzile pot fi acum catalogate, proiecte de transport de interes naţional.
Aceste proiecte pot fi demarate inclusiv în zonele de tampon – zonele de protecţie integrală sau în arii protejate. Nu mai este obligatorie revizuirea avizului de mediu chiar dacă proiectul a fost modificat. Autorizaţia de construire se emite imediat, fără să mai depindă de documentaţia care poate să vină mai târziu, fără să mai existe o condiţionare legată de proiectul tehnic.
În acest mod, Ministerul Transporturilor propune ca autorizaţia de construcţie să fie emisă pe loc, în baza documentaţiei tehnice elaborate la faza studiului de fezabilitate, inclusiv a avizelor şi acordurilor de mediu, precum si la HG de expropriere pentru situaţii de “utilitate publică”.
Avizele şi acordurile trebuie să fie finalizate până la terminarea constructiei. În acest fel, constructorul poate demara imediat lucrările fără să mai fie condiţionat de obţinerea de acorduri şi avize care nu îi sunt necesare în primele faze de execuţie ale construcţiei vizate.
Guvernul propune practic, prin lansarea în dezbatere publică a acestei ordonanţe, o debirocratizare în zona de obţinere de documente necesare începerii lucrărilor de infrastructură, documente care prin circuitul lor legal de întocmire provoacă mari întârzieri. Autostrada Piteşti – Sibiu este reprezentativă în aceste sens, unde acordul de mediu (aviz) a blocat acest obiectiv pentru o lungă perioadă de timp.
În opinia mea, aceste modificări pot debloca multe obiective strategice de infrastructură drumuri/căi ferate, care sunt întârziate din cauza obţinerii documentaţiilor necesare începerii lucrărilor specifice”, precizează
ing. ec. Man Geani- Director Prelcet SA si Presedintele comisiei de Transporturi si Infrastructura PSD Valcea.