Demersurile pentru debirocratizare simplifică relația între cetățeni şi administrație
Măsurile de simplificare a relației dintre cetățeni și administrație adoptate de Guvernul Dacian Cioloș sunt în proces avansat de implementare la nivelul instituțiilor din administrația centrală, arată un prim bilanț al acestui pachet legislativ, discutat în ședința de Guvern de vineri, 16 septembrie.
Demersurile pentru debirocratizare, incluse în acest pachet, includ acceptarea copiei după buletin prin email, eliminarea copiilor legalizate ale documentelor, furnizarea unor adrese de email pentru comunicarea electronică cu cetățenii, punerea la dispoziție a unor metode alternative de plată pentru serviciile publice, pe lângă plata în numerar la ghișeu.
„La numai două luni de la adoptarea primului pachet pentru simplificare, începem să vedem primele rezultate: mai puține documente pe care oamenii trebuie să le aducă la instituții, mai puține drumuri la ghișee, mai puține cheltuieli. Reducerea birocrației este un proces de durată și, totodată, un proces ireversibil. Am încredere că, treptat, toate instituțiile vor înțelege importanța unei relații mai prietenoase cu oamenii și că relația dintre cetățeni și autorități va fi deveni una corectă, normală, egală”, a spus premierul Dacian Cioloș.
În întregul demers, Guvernul a pus accent pe transparență, comunicare electronică, debirocratizare, principii urmărite în diferite forme prin toate inițiativele lansate în actualul mandat.
Astfel, Cabinetul Dacian Cioloș urmărește cu prioritate în programul de Guvernare: „Un Guvern deschis și transparent, în dialog cu instituțiile administrației publice centrale și locale, cu societatea civilă și cetățeni”. (În cadrul acestei priorități, mai specific: Creșterea transparenței administrației centrale și locale, inclusiv prin accesul deschis la date publice și dezvoltarea platformelor online de interacțiune sistematică între Guvern și societate, inclusiv cu românii de pretutindeni).