Cea mai organizată Asociaţie de Proprietari din Râmnicu Vâlcea se află în Ostroveni
Este un adevărat model de urmat pentru miile de proprietari din municipiu nemulţumiţi de modul în care le sunt administrate proprietăţile, de facturi, de mizerie, de restanţe.
Unul din elementele importante este acela că o asociaţie de proprietari cu un număr mic de apartamente nu poate să îşi permită un administrator cu program de 8 ore.
Administrarea de imobile este o profesie onorabilă şi plină de responsabilităţi în ţările dezvoltate.
Mugurel Brînzan ştie acest lucru, s-a documentat, a învăţat şi a ajuns să administreze exemplar o Asociaţie foarte mare din Râmnicu Vâlcea.
Asociaţia “Ansamblul Rezidenţial Central” din Râmnicu Vâlcea are în componenţă 354 de apartamente din Blocurile RO 1RO 2 RO 3 şi RO 4 din strada Muzicii (lângă Kaufland în Libertăţii).
Asociaţia dispune de unele din cele mai moderne sisteme de protecţie anti incendiu: are extinctoare pe toate palierele şi hidranţi care să uşureze intervenţia pompierilor, uşi antiincendiu pe fiecare etaj (două blocuri având 15 etaje) şi sistem de deshumare – sistem automat care în cazul unui incendiu evacuează fumul de pe coridoare şi introduce aer proaspăt ca să nu existe pericol de intoxicare cu fum.
“Deţinem o parcare mare de 400 de locuri pentru care nu se plăteşte nicio taxă şi un grup generator de energie electrică care în cazul unor întreruperi de curent din reţeaua furnizorului ne asigură independenţa energetică pentru 3 zile de funcţionare la maxim a sistemului de lifturi şi iluminat pe paliere”, spune administratorul.
Asociaţia are angajat propriul agent de curăţenie imobile cu program de 8 ore zilnic şi un electrician care intervine de cîte ori este solicitat. Iluminatul interior este pe bază de senzori pentru a se realiza o economie de curent. Administratorul are program de 8 ore pe zi, verifică permanent imobilele şi permite locatarilor să plătească oricând facturile.
“Suntem singura Asociaţie de Proprietari care a dezvoltat un sistem informaţional complet pentru locatari. Oamenii plătesc la timp facturile pentru că am dat dovadă de transparenţă totală în cei 3 ani de când administrăm. Când se afişează tabelul de plată întocmit detaliat de un cenzor profesionist fiecare propietar primeşte pe mailul personal sau prin sms un mesaj cu obligaţiile sale de plată. Avem posibilitatea ca obligaţiile locatarilor financiare să fie achitate direct în contul bancar al Asociaţiei prin transfer din cont de pe card de oriunde din lume. Avem cazuri de proprietari plecaţi în străinătate care plătesc în acest fel facturile”, mai spune administratorul.
Pentru curăţenie se folosesc materiale profesionale concentrate. Nu ne-a venit să credem că acestea costă maxim 200 de lei lunar pentru o suprafaţă atât de mare de coridoare, geamuri, alei.
Toate cutiile poştale pentru cele 354 de apartamente par noi, sunt elegante, în interiorul lifturilor este o curăţenie şi un miros de primăvară, afară pe alei sunt aranjamemnte florale făcute de Dumbrafox.
Are contracte de mentenanţă pentru: hidranţi, stingătoare, detectoare de fum, cele 4 lifturi şi sistemul de deshumare.
Parcarea are 400 de locuri şi este supravegheată prin sistem video ca de altfel şi interioarele scărilor.
Lumea este mulţumită că are curăţenie, siguranţă,confort, lumină, căldură. Conform unei hotărîri a Adunării Generale a Asociaţiei, copii sub 10 ani nu sunt trecuţi la plată.
Asociaţia are un comitet executiv care se întâlneşte lunar format din preşedintele Manuel Marica, vicepreşedintele Daniel, administratorul Mugurel Brînzan şi şefii de scări.
Dar cât plătesc proprietarii? Administratorul ne lasă să ne uităm pe registrul din februarie şi să alegem la întâmplare un apartament. Este un apartament de 71 mp în care locuiesc două persoane şi în care s-au consumat 7,4 m apă în luna februarie. Costul total pentru februarie este de 124 de lei.
În curând asociaţia se va mări prin primirea a 250 de noi membrii din alt imobil deja recepţionat de cumpărători.
“Stăm la dispoziţie oricărui administrator de imobile din oraş care doreşte să obţină informaţii pentru a administra transparent şi eficient. Suntem de părere că oraşul are de câştigat mult dacă populaţia beneficiază de confort şi cheltuieli reduse pentru administrare”, spune Mugurel Brînzan.
Traian GUMINSKI