
”PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”/ PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU REDUCEREA ABANDONULUI ȘCOLAR (PNRAS), PNRAS – ȘCOALA GIMNAZIALĂ, SAT MĂGURA COD PROIECT F-PNRAS-1-2022-2147
În Școala Gimnazială, sat Măgura, comuna Mihăești, județul Vâlcea, s-a implementat proiectul cu titlul ” PNRAS – Școala Gimnazială, sat Măgura ”, cod proiect: F-PNRAS-1-2022-2147, din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțate prin Componenta C15 – Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență în România (PNRR).
Valoarea nerambursabilă a Contractului de Finanțare este de 140.000 euro (824053,59 lei), așa cum a fost aprobată in Ordinul Ministrului Educației nr.3580/15.04.2022.
Perioada de implementare a proiectului a fost de 36 luni și s-a desfășoară în perioada 23.09.2022 – 31.08.2025, conform contractului de finanțare, nr. 5489/23.09.2022.
Grupul țintă a fost format din 122 de elevi din clasele gimnaziale.
Pe parcursul acestui proiect s-au desfășurat următoarele activități:
• Activități de tip Școală după Școală și acordarea unei mese calde pentru beneficiarii proiectului;
Elevii din ciclul gimnazial au beneficiat de două ori pe săptămână de o masă caldă, ceea ce poate contribui semnificativ la performanța școlară și la dezvoltarea generală a copiilor.
• Activități pedagogice și de sprijin care includ cursuri de pregătire remedială la limba și literatura română și matematică;
Elevii claselor V–VIII au participat la ore remediale suplimentare la matematică și română, organizate de două ori pe săptămână, marțea și joia, pe tot parcursul anului școlar.
• Activități de dezvoltare a unui climat pozitiv- consiliere psihologică
• Componenta de consiliere a avut un rol esențial și a inclus:
• Consiliere individuală pentru elevii cu dificultăți emoționale sau de adaptare;
• Consiliere de grup pentru dezvoltarea spiritului de echipă și a comunicării pozitive;
• Activități extra-curriculare, recreativ – sportive și culturale
– ”Muzică, Joc și Mișcare”, organizarea de tabere școlare;
În fiecare vară, aproximativ 40 de elevi au participat la tabere tematice cu ateliere educative, excursii, jocuri de echipă și activități recreative. Aceste experiențe au consolidat prietenii durabile și au dezvoltat abilități de viață într-un cadru non-formal.
• Digitalizarea procesului educational prin dotarea laboratorului de informatică din cadrul școlii.
În cadrul proiectului s-a reușit dotarea laboratorului de informatică prin achiziționarea a 25 de calculatoare de ultimă generație, a 2 multifuncționale, a unei imprimante 3D și a 8 scanere portabile, în valoare 172.990, 30 de lei.
Obiectivul general al proiectului a fost prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii pentru elevii din ciclul gimnazial ai Școlii Gimnaziale, sat Măgura, comuna Mihăești, pe durata a 3 ani de implementare a activităților educative specifice.
Obiective Specifice:
Diminuarea riscului de abandon școlar cu 6% pentru fiecare an școlar de implementare a proiectului.
Creșterea cu 15% a participării absolvenților de clasa a VIII-a la Evaluarea Națională și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.
Creșterea motivației pentru învățare prin conștientizarea importanței învățării, atât pentru părinți cât și pentru copii, reducând numărul de elevi corigenți și repetenți cu 2% în următorii 3 ani.
Consolidarea relației școală-comunitate-elev, prin implicarea a minim 50 de părinți în activitățile desfășurate în cadrul proiectului, crescând astfel importanța școlii în comunitate.
🌱 Rezultate și impact
Implementarea proiectului a produs rezultate vizibile și de durată:
• Toți elevii gimnaziului au beneficiat de activități remediale și consiliere;
• Participarea școlară a crescut, elevii fiind mai implicați și mai motivați;
• Rezultatele școlare s-au îmbunătățit, mai ales la limba română și matematică;
• Elevii au câștigat încredere în sine și abilități de cooperare și gestionare a emoțiilor;
• Părinții au devenit mai implicați în educația copiilor;
• Profesorii au avut acces la resurse moderne și la un cadru educațional atractiv;
• Comunitatea școlară s-a consolidat, bazată pe colaborarea dintre elevi, cadre didactice și familii.
Proiectul PNRAS a adus un sprijin real pentru elevii din gimnaziu, prin ore remediale la limba română și matematică, consiliere psihologică, tabere școlare și investiții în dotări moderne – o investiție în educație, dar și în viitorul comunității.