Proiecte eTwinning la Şcoala Gimnazială, Sat Măgura – Mihăești şi în anul şcolar 2024–2025

Grădiniţa cu Program Prelungit Buleta derulează cu entuziasm patru proiecte internaţionale eTwinning, prin care educatoarele își propun să formeze copii conștienți, implicați și pregătiți pentru viitor.

 

  1. Reduce Carbon, Keep Nature Alive

Scopul acestui proiect este creșterea gradului de conștientizare ecologică în rândul copiilor, prin înțelegerea impactului amprentei de carbon.

Obiectivele:

    1. Înțelegerea conceptului de amprentă de carbon – Explicarea într-un mod adaptat vârstei ce înseamnă amprenta de carbon și impactul său asupra mediului.
    2. Identificarea surselor de poluare – Ajutarea copiilor să recunoască activitățile zilnice care contribuie la creșterea amprentei de carbon (ex: folosirea excesivă a energiei, risipa de alimente, mijloacele de transport poluante).
    3. Promovarea alternativelor ecologice – Prezentarea unor soluții simple și aplicabile, precum economisirea apei, reciclarea corectă, plantarea de copaci sau utilizarea mijloacelor de transport nepoluante.
    4. Dezvoltarea abilităților practice – Organizarea de activități interactive (ateliere, jocuri, experimente) pentru a învăța prin practică cum pot reduce amprenta de carbon.
    5. Implicarea familiei și comunității – Încurajarea copiilor să împărtășească informațiile învățate cu părinții și colegii pentru a multiplica impactul pozitiv.
    6. Monitorizarea progresului – Crearea unor mici proiecte prin care copiii să-și evalueze acțiunile ecologice și să observe impactul lor asupra mediului.

 

2. Word Hunters

Scopul: dezvoltarea vocabularului copiilor într-un mod distractiv și interactiv.

Obiective: îmbogățirea vocabularului prescolarilor,însușirea unor noțiuni culturale noi, utilizarea resurselor digitale moderne.

Câteva activități: realizarea si votarea logo-ului, realizarea si votarea posterului, prezentarea partenerilor, a scolilor, a elevilor, jocuri de cuvinte, activități creative pentru învățarea limbajului.

 

 

3. P4C and Coding Time

Scop:Dezvoltarea gândirii critice și a competențelor digitale prin activități de coding și filosofie pentru copii.

Obiective:

* Însușirea gândirii algoritmice

* Exersarea creativității prin proiecte de codare

* Realizarea unor reflecții filosofice simple pornind de la activități digitale

Activități:

* Crearea de proiecte de codare simple

* Discuții ghidate pe teme existențiale adaptate vârstei

* Îmbinarea tehnologiei cu exprimarea personală.

 

4. In proiectul Green Steps (Yeşil Adımlar) sunt implicaţi şi elevii clasei a III-a de la Şcoala Gimnazială Buleta.

Scop: Formarea unui comportament responsabil față de mediu prin reciclare, reutilizare și acțiuni sustenabile.

Obiective:

* Înțelegerea reciclării și upcycling-ului

* Implicarea în activități practice de protejare a mediului

* Dezvoltarea spiritului civic și colaborativ

Activități:

* Crearea de postere, broșuri, chestionare

* Activități de plantare, compostare și curățenie

* Realizarea unei defilări cu obiecte reciclate

* Ziua Școlii în aer liber, Ziua Mediului, activități de protejare a datelor personale, etc.

5. Un număr de 15 elevi de gimnaziu ai Școlii Măgura au participat la un proiect eTwinning intitulat „Let’s make Grammar Fun!” în parteneriat cu 34 de școli din Italia, Malta, Grecia, Spania, Turcia, Polonia, Slovacia, Georgia, Serbia, Iordania, Portugalia, Republica Moldova, Ucraina, Romania, Croația.

Proiectul eTwinning „Let’s make Grammar Fun!” a fost gândit pentru a le da ocazia elevilor să folosească noțiunile de gramatică a limbii engleze într-un scop diferit: pentru activități colaborative, pentru a-și face prieteni de corespondență din toată Europa, pentru a folosi Internetul într-un mediu controlat și sigur. Proiectul a vizat îmbunaătățirea abilităților elevilor de folosire a limbii engleze, utilizarea acesteia în contexte reale și descoperirea de către elevi a diferențelor și asemănările dintre stilurile lor de viață. Sarcinile de lucru plănuite au inclus: propozițiile condiționale,  timpul viitor simplu și timpul prezent simplu, „wh” words folosite în  cadrul proiectelor, întâlnirilor online, posterelor, revistelor, cărților, puzzle-urilor, ghicitorilor, felicitărilor și în cadrul instrumentelor web 2.0. Vârsta elevilor implicați în proiect este 11-14 ani. Dintre activitățile care au avut loc menționăm:  „Let’s get to know each other”; „If I were Santa…”; „Next year we will…”; „Who is your favorite celebrity?”; Storyjumper collaborative work; visual boards in Canva; crearea de logouri; revista online cu toate activitățile din proiect.

De asemenea, un număr de 35  de elevi de clase primare și gimnaziale au participat la proiectul eTwinning „Sports & Family Days”, în parteneriat cu școli din Italia, Turcia și Polonia.

Proiectul eTwinning “Sport & Family days” reprezintă o oportunitate pentru elevi, părinți și profesori de a se întâlni în afara școlii în cadrul activităților extracurriculare, de a lucra împreună și de a fi activi în activități sportive distractive și de a fi provocați să folosească limba engleză cât mai mult. “Sport & Family days” este despre momentele speciale din calendarul anului școlar care demonstrează că școala reprezintă mai mult decât rezultate academice și că este parte reprezentativă a comunității locale. În cadrul acestui proiect elevii au avut ocazia de a cunoaște și a lua contact cu alți elevi din țări europene și cu diverse culturi și obiceiuri, de a afla că nu toți elevii au un accent perfect englezesc, că e normal să facem uneori greșeli, că nu toți elevii vorbesc fluent limba engleză, dar că numai exersând mereu, devenim mai buni!

 

Dintre activitățile care au avut loc în cadrul proiectului, menționăm: meciuri de fotbal, „Sports Carnival’s Day” – o zi cu activități sportive recreaționale și competitive; chestionare despre sport create de către elevi folosind aplicația “Panquiz” și competiție online între școlile partenere; crearea de logouri pentru proiect; curse de atletism sau turnee de handbal; jocuri outdoor; drumeții etc.

Prin aceste proiecte, Şcoala Gimnazială, Sat Măgura pune bazele unui învățământ modern, conectat la realitățile lumii în care trăim și orientat spre dezvoltarea armonioasă și responsabilă a copiilor. Educaţia ecologică, lingvistică, digitală şi socială se împletesc armonios în activități atractive și valoroase.

 

Prof. Glonț Ramona, Prof. Tutu Sorina, Prof. Tutulescu Andrada, prof. Zaharioiu Ioana