Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Bujoreni
Ne pregătim intens pentru ca la Bujoreni să fie emise, din toamna acestui an, primele cărți de identitate. Un angajat al Primăriei Bujoreni a primit deja avizul care-i va permite să lucreze în acest serviciu. El a fost instruit de specialiștii Serviciului pentru Evidența Persoanelor Râmnicu Vâlcea, s-a pregătit intens, a învățat tot ceea ce este necesar și a promovat și testările.
Procedurile de avizare sunt puțin cam greoaie, însă sunt convins că în scurt timp vom reuși să obținem avizul de la Ministerul de Interne. Ulterior, vom avea nevoie de o hotărâre a Consiliului Județean de rearondare a localităților din județ și atunci acest serviciu de evidență a persoanelor va gestiona nu doar Bujoreni, ci și Muereasca și Dăești. Cetățenii din Muereasca nu vor mai fi nevoiți să ocolească pentru a merge la Băile Olănești, acolo unde erau arondați, ci vor veni la Primăria Bujoreni. Aici le vom face cărțile de identitate! La fel și cetățenii comunei Dăești.
Mi-am dorit enorm ca la Bujoreni să avem Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor și sper ca legislația să ne permită, în timp, să eliminăm partea de birocrație, de hârtii. După cum bine mă știți, pentru mine, de când am devenit primar, tot ceea ce înseamnă digitalizarea serviciilor publice a fost și este o prioritate. Voi continua să accesez orice proiect sau program care ne va duce la un nivel superior de eficiență și accesibilitate. Este esențial pentru a îmbunătăți experiența cetățenilor, pentru a reduce birocrația și pentru a asigura un acces rapid și transparent la serviciile publice. În această direcție, investițiile în tehnologii moderne și formarea personalului vor fi fundamentale pentru succesul inițiativelor de digitalizare.
Să auzim numai de bine și voi reveni cu vești în momentul în care vom putea emite primele cărți de identitate la Bujoreni!
Gheorghe GÎNGU,
Primarul comunei BUJORENI