Management performant la Liceul Tehnologic “Petrache Poenaru” din Bălceşti
În fiecare județ există cadre didactice de excepție și directori care muncesc din greu pentru a ridica nivelul elevilor ce studiază la margine de oraș. Există orașe mici, defavorizate, cu populație îmbătrânită, multe din ele foste comune, aflate la margine de județ. Dar există și copii care doresc să învețe carte și există profesori și învățători care fac această meserie cu multă pasiune. Există însă, pentru că nu se poate altfel la noi, și oameni răi care denigrează pe cei ce obțin rezultate, există și jurnaliști acre scriu despre licee pe care nu le-au văzut niciodată și care cred că au dreptul lor să dea note de comportament unor dascăli care și-au sacrificat întreaga viață lucrând în astfel de zone defavorizate.
În Vâlcea se scrie mult despre liceele și școlile din Râmnic, dar prea puțin despre unitățile de învățământ aflate în localități mici.
În orașul Bălcești, la Liceului Tehnologic “Petrache Poenaru” sunt în derulare în prezent trei proiecte și anume:
1.Acord Grant ROSE Nr. SGL/RT/260/27.06.2016
2.Erasmus + 2018-1-RO01-KA102-047518 și
3.Acces egal la învăţământ de calitate la Liceul Tehnologic “Petrache Poenaru” Bălceşti, ID 108325.
Elevii, părinții și profesorii Liceului Tehnologic “Petrache Poenaru” Bălcești, sunt încântați de demararea acestor proiecte, aceste tipuri de activități derulându-se pentru prima dată la liceul din Bălcești. În aceste proiecte participă elevi de la toate formele de învățământ (preșcolar, primar, gimnazial și liceal) grupați pe activități specifice.
1. În cadrul Proiectului ROSE sunt implicați elevii învățământului liceal care participă la ore de pregătire suplimentară în vederea susținerii examenului de bacalaureat.
2. Prin Proiectul Erasmus + se oferă posibilitatea ca elevii din clasa a XI-a să efectuaze stagii de pregătire practică la parteneri străini (Cipru).
3. Acces egal la învăţământ de calitate la Liceul Tehnologic “Petrache Poenaru” Bălceşti, ID 108325, este al treilea proiect și a fost demarat în urmă cu puțin timp, în 15 octombrie.
Proiectul, cu o durată de 36 luni de implementare, are drept obiectiv general reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul de calitate. În centrul preocupărilor stă sprijinirea copiilor și a părinților în vederea îmbunătățirii performanțelor școlare, a reducerii absenteismului și abandonului școlar, precum și dezvoltarea capacității profesionale a cadrelor didactice.
Proiectul va avea un impact pozitiv asupra comunității, în cadrul școlii gimnaziale defășurându-se diverse activități educative. Se va pune accent pe furnizarea serviciilor de consiliere și asistență educațională prin organizarea de programe specifice educației remediale și program de școală-după școală, activități inovative și incluzive, excursii, instrumente educaționale interactive, sprijin financiar: s-au achiziționat materiale didactice, jucării, aparatură tehnologică de ultimă generație, mobilier, scaune, etc. De asemenea se desfășoară zilnic workshopuri tematice care vor fi implementate pe parcursul celor 36 de luni.
Grupul ţintă al proiectului este format din 70 de preşcolari, 250 copii/elevi din zona de învăţământ preuniversitară, 50 de părinţi, 70 de cadre didactice şi 10 membri ai echipei manageriale a liceului. Astfel, în centrul preocupărilor se află sprijinirea copiilor şi a părinţilor în vederea îmbunătăţirii performanţelor şcolare, a reducerii absenteismului şi abandonului şcolar, precum si dezvoltarea capacităţii profesionale a cadrelor didactice.
Dascălilor implicați în astfel de proiecte trebuie să le fie acordat sprijinul Inspectoratelor Școlare, dar și al mass mediei locale. Ei trebuie încurajați să continue aceste procese de educație pentru că nimeni nu știe care din elevii unor astfel de școli poate face o descoperire uluitoare sau poate ajunge să salveze comunități întregi.
Îi mulțumim doamnei director Eliana Ivănescu pentru amabilitatea și răbdarea de care a dat dovadă în timpul documentării noastre jurnalistice și o felicităm pentru modul în care arată liecul din Bălcești și pentru organizarea pe care am remarcat-o. Dorim multe succes elevilor de aici și sperăm ca proiectele în desfășurare să-i ajute să obțină rezultate cât mai bune la examene.
Traian GUMINSKI