Primăria Bujoreni îşi va mări numărul de salariaţi

Ca un stup de albine era sediul primăriei din Bujoreni, miercuri 5 iulie. Funcţionari care lucrau de zor şi încercau să rezolve problemele unor cetăţeni, primarul dând audienţe, dar discutând şi cu poliţia, cu reprezentanţi ai unor societăţi, mulţi oameni veniţi să ceară sprijinul administraţiei, care acum are primar, dar nu are viceprimar, acesta urmând să fie ales de consilieri în perioada următoare. Aşteptările localnicilor sunt evidente faţă de noua administraţie.


Gheorghe Gângu, ales primar în 11 iunie anul acesta şi recent investit în funcţie are planuri mari.
“Trebuie ca în următorul an, hai doi ani, să remediem tot ce s-a făcut greşit şi să facem ce nu s-a făcut în ultimii 8-12 ani. Sunt foarte multe probleme în localitatea noastră. Lumea din Vâlcea le ştie pentru că mass media locală le-a prezentat mereu. Am rămas în urmă cu investiţiile şi infrastructura, deşi suntem lipiţi de municipiul Râmnicu Vâlcea. Vrem să devenim o zonă atractivă pentru investitorii, dar mai întâi trebuie să investim şi noi, să atragem mai multe fonduri pentru modernizări, să oferim mai multe şi mai bune servicii.
Mircia Gutău, primarul Râmnicului, are un proiect mai vechi de a lega municipiul de Bujoreni prin o nouă cale de acces, de fapt un sat de la noi de municipiu pe un drum lângă calea ferată. Noi avem un alt proiect pentru un drum în altă zonă, dar care să lege acelaşi sat de municipiu, ideal ar fi să le ducem cumva la capăt pe amândouă, să descongestionăm traficul rutier de pe drumul european, trafic infernal în unele zile. Ştiţi bine că la ore de vârf îţi trebuie uneori şi 20 de minute să parcurgi 2 kilometri. Avem şi probleme numeroase cu terenurile, cu încurcături făcute cu proprietarii, cu procese ale unor oameni care se simt neîndreptăţiţi, cu alimentarea cu apă, cu strângerea impozitelor, cu autorizaţiile de construcţie, canalizare,drumuri, iluminat public. Comisia de fond funciar are de lucru din greu. O mare perioadă de timp a fost mare deficienţă de personal, de funcţionari, la noi, am apelat şi la alte primării să ne transfere specialişti. Nu s-a arătat nimeni dornic, drept este că şi salariile erau mici, iar acum ele au mai crescut, avem nevoie de oameni la serviciul de urbanism, de un arhitect. Vreau o echipă mai bună, mai eficientă la contabilitate. O contabilitate ţinută de o societate comercială, cum a fost până acum este mai scumpă pentru administraţie decât angajarea a 3 oameni. Trei funcţionari cu salarii de 1700-2000 de lei fiecare pot face mai mult pentru administraţie decât o firmă care să încaseze 6000 de lei lunar. Ne trebuie jurişti, inspectori, specialişti în agricultură la Registrul agricol. În perioada următoare scoatem 7 posturi la concurs, o sa mai scoatem, am calculat că o echipă de 30 de salariaţi, buni profesionişti ar putea oferi servicii de calitate locuitorilor, investitorilor, persoanelor juridice care activează la noi. Putem să susţinem această echipă pentru că suntem o comună limitrofă Râmnicului, cu oportunităţii pentru societăţi comerciale, cu potenţial mare de dezvoltare putem şi trebuie să îi ajungem din urmă pe cei din Budeşti de exemplu urmând modelul administraţiei de acolo care a investit în infrastructură, a accesat fonduri europene şi guvernamentale, a promovat interesele şi potenţialul comunei chiar şi cu ajutorul presei locale care este una din cele mai dezvoltate prese din ţară şi care este citită acum, datorită internetului, de mii de oameni, de zeci de mii chiar şi din afara ţării noastre. Una două investiţii mai importante a unor firme cunoscute ar atrage după ele şi alţi investitori”.
Primarul Gîngu are disponibiltatea de a adapta iniţiativele altor edili de aceea în weekenduri nu ia pauză şi este văzut mai mereu în alte comune unde au loc evenimente publice, l-am regăsit în câteva din acestea discutând cu alţi primari cerând informaţiid despre anumite proiecte făcând fotografii la unele lucrări în infrastructură într-o tentativă evidentă de a identifca oportunităţi şi variante de dezvoltare a Bujoreniului.

Traian Guminski