FOTO Gara din Râmnicu Vâlcea, inaccesibilă persoanelor cu handicap motor

Nu numai persoanele aflate în cărucior, dar şi mulţi cetăţeni bolnavi sau în vârstă nu au acces pe drumul de la bariera Vâlceana sau pe partea opusă spre peroanele Gării din Vâlcea. Reabilitată cu o sumă imensă primită de la Uniunea Europeană, Gara din Râmnic nu mai are nicio personalitate.


Peste un an de la inaugurare gara a stat cu lacătul pus. Pe tot parcursul zilelor geroase de iarnă, călătorii au fost nevoiţi să-şi aştepte trenurile în frig şi mizerie. Noua clădire construită cu 34 de miliarde nu area apă curentă şi canalizare. Constructorul a greşit săpăturile şi a conectat conducta de canalizare în conducta de apă a oraşului.
O altă greşeală a fost făcută la construcţia pasajului Tudor Vladimirescu. În timpul lucrărilor a fost atinsă şi fisurată conducta de colectare a apelor pluviale. După ce s-a început turnarea fundaţiei unui pilon, cimentul a pătruns în fisură şi s-a betonat conducta pe o lungime de 9 m. Această manevră greşită a dus, anul trecut, la producerea unei inundaţii masive în zona gării, apa ajungând chiar şi la o jumătate de metru.
Vechea gară a fost construită în anul 1887, atunci când s-a deschis linia ferată Râmnicu Vâlcea – Piatra Olt, foera o clădire de o mare însemnătate a oraşului. Dar mai ales era o gară în care puteai intra nu doar dinspre strada din spate ci şi de pe lateral dacă veneai pe jos dinspre cartierul Nord sau cartierul Ostroveni. Acum, la doi ani de la terminare, peronul principal supraînălţat se termină brusc şi nu are nicio pantă sau scară de acces. Se termină la peste 100 de metri de bariera de la Vâlceana. Distanţa până la vechiul trotuar (înălţimea) este de peste 1 metru. Suficient să îţi rupi picioarele noaptea dacă pleci din gară pe jos şi nu cunoşti zona. Şi un om sănătos urcă greu pe acest peron. Persoanele cu handicap nu au acces. Nimeni nu ştie dacă peronul va fi continuat vreodată. Noi credem că nu. Dar mai credem că cineva: cei de la CFR, de la Primărie, de la CJ, căci la urma urmei gara deserveşte populaţia judeţului, de la Ministerul Transportului, poate finanţa o lucrare nu foarte scumpă de construcţie a unor rampe de acces dinspre nordul şi sudul Gării la peronul principal. Sunt asociaţii de locatari în oraş care au construit pe banii lor astfel de căi de acces în imobile acolo unde a fost cazul. Iar oraşul nu poate construi câteva trepte şi o pantă de asfalt? La capetele unui peron oricum inestetic.


Traian Guminski