Activități de învățare bazate pe matematică și schimb de experiență la nivel european!

Colegiul Național Mircea cel Bătrân implementează proiectul strategic Erasmus+ “The Maths Rising All Europe” cu nr. 2015-1-TR01-K219-022145ka219_3 În acest parteneriat mai sunt două școli din Turcia și Finlanda. În cadrul acestui proiect, elevii vor dezvolta competenţe cheie care sunt esenţiale în matematica bazată pe cunoaştere. Proiectul are ca scop principal creşterea procentului privind rezultatele în urma evaluărilor PISA şi a calităţii învăţării şi predării matematicii.
prof-cnmb
“În perioada 10-14 octombrie 2016, 15 elevi și 3 profesori de la Riihenmäki School, Mäntsälä, Finlanda, 11 elevi și 4 profesori de la Değirmenbaşı Secondary School, Çarşamba, Samsun, Turcia, 24 de elevi și 6 profesori de la CNMB au participat la activități de învățare și la reuniune transnațională de proiect organizate de Colegiul Național Mircea cel Bătrân în cadrul proiectului Erasmus The Maths Rissing All Europe cu nr. 2015-1- TR01-KA219-022145_3.
Timp de o săptămână elevii și profesorii din cele trei școli partenere din Finlanda, Romania și Turcia au desfășurat activități de învățare centrate pe matematică, au vizionat clipuri video referitoare la aplicațiile matematicii în viața de zi cu zi, au participat la un târg și o paradă de matematică realizate de elevii colegiului nostru, au fost inițiați în jocuri matematice bazate pe logică și strategie. De asemenea, au efectuat vizite de studiu la Universitatea de Științe din Sibiu, la Muzeul Satului din Râmnicu Vâlcea și la Salina din Ocnele Mari. În vederea evaluării activităților au fost elaborate proiecte referitoare la elementele matematice întâlnite în arhitectura clădirilor din Sibiu, prilej cu care elevii au lucrat în echipe mixte. În ultima zi, pe lângă prezentarea materialelor realizate în echipă, elevii au susținut un test PISA. elevi-cnmb
Profesorii de matematică implicați în proiect au analizat programele de matematică la nivel de gimnaziu și au observat asemănările și deosebirile în predarea matematicii în România, Finlanda și Turcia. În vederea implementării proiectului, au fost purtate discuții privind activitățile ce urmează a se derula în lunile următoare, discuții care au fost centrate pe rezultatele ce trebuie atinse”, ne-a spus prof. Tatiana Mărăndici, coordonator al proiectului.
În opinia prof. Mărăndici, aceste activități reprezintă o experiență de învățare și culturalizare, un schimb de bune practici și o deschidere spre prietenie și toleranță.